Alarm i domykanie szyb,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Opis podłączenia ALARMU i modułu domykania szyb.
Rozpowszechnianie i udostępnianie opisu lub jego części bez zgody właściciela jest ZABRONIONE.
Informacje zawarte w tym dokumencie przeznaczone są tylko i wyłącznie dla zarejestrowanych członków klubu 406 na
www.406-klub.pl
jeśli macie jakieś uwagi bądź pytań zapraszam mail:
Kondek@406-klub.pl
Rodzaj alarmu: STIG46 z czujnikiem mikrofalowym
(cena na allegro = 141 zł)
Moduł komfort: Opcja 4 szyby
(cena na allegro = 59 zł)
Pojazd: Peugeot 406 - (
Cypryjska wersja, czyli kierownica po prawej stronie!!!!)
Rocznik: 1996
Dodatkowe informacje: Centralny zamek bez pilota, 4x Elektryczne szyby
1. Opis części składowych
1 – Syrena
2 – Przekaźnik
3 – Wiązka modułu komfort
4 – Czujka wstrząsowa do centralki alarmowej
5 – Główna wiązka sterująca centralką alarmową
6 – Przewód łączący czujnik mikrofalowy z centralką (trzeba przerobić – opis w dalszej części)
7 – Przycisk do ukrycia w aucie (serwisowy, opcja dodatkowa)
8 – przewód do podłączenia modułu komfort z centralką
9 – Dioda
10 – Przewody zasilające moduł komfort
11 – Przewód od czujników
12 – Czujnik mikrofalowy (dwustrefowy)
13 – Moduł komfort (domykanie szyb)
14 – Czujnik podniesionej klapy
15 – Główna Centralka alarmowa
2. Zaczynamy od przeprowadzenia i podpięcia kabli sterującymi szybami (nr.3)
Ten krok przysporzył mi sporo problemów ze względu na brak miejsca na manipulacje przewodami i trudności w ich
przeciągnięciu a mowa tutaj o 8 grubych przewodach z 4 bezpiecznikami
Miejscem okazała się otwór umieszczony ok. 5cm wyżej niż oryginalne umiejscowienie przewodów zaznaczone czerwoną
strzałką (może się tam znajdować zaślepka gumowa)
Poniżej wypiąłem gumową zaślepkę z przewodami i
obciąłem trochę gumy, aby zmieścić przewody, które
przeciągnę górą.
Jak ktoś zdejmował osłonki to wie, że miejsca jest tam
bardzo mało, mi pomogło wycięcie kawałka gąbki, która
jest widoczna po prawej stronie zdjęcia, łatwiej jest wsunąć
rękę, aby wcisną przewody. Nie ukrywam, że wymaga to
sporej gimnastyki.
Jak już się nam to uda możemy przystąpić do podłączania
przewodów odpowiedzialnych za podnoszenie okien.
3. Schemat podłączenia przewodów:
Należy tutaj dodać, że zamiast przeciągać przewody na każde drzwi osobno łatwiej jest się wpiąć w panel sterowania
kierowcy, co w późniejszym oczekiwaniu okaże się jedynym słusznym rozwiązaniem. Na schemacie u góry istnieje linia z
kropkami, podczas testu domykania szyb okazało się, że alarm, który mi sprzedano uzbraja się przez 27 sekund i właśnie
przez te 27 sekund moduł domykania szyb dostaje swój impuls.
Tu pojawił się problem, mianowicie moduł szyb, który miał pasowa do tego alarmu zamyka szyby, ale potrzebuje na
to 30 sekund i zawsze zostawia ostatnią szybę niedomkniętą do końca gdyż alarm po 27 sekundach zostaje uzbrojony i
w tym samym momencie odcina wszystkie impulsy!!!
I właśnie dla tego byłem zmuszony do połączenia tylnych szyb za pomocą diody prostowniczej. Przez co pojawia się
drobne problem ze sterowaniem szybami z panelu kierowcy. A mianowicie szybę, którą połączyłem diodą mogę otwierać
i zamykać z miejsca pasażera, ale z panelu kierowcy mogę ją tylko otworzyć, (co dla mnie nie robi to dużej różnicy, bo jak
pasażer chce to może sobie szybę otworzy a jak nie to ja się nie muszę wtrąca, bo mam swoją szybę)
Czyli, po jeśli zastosujemy takie połączenie podczas zamknięcia drzwi z pilota zaczyna zamykać się szyba kierowcy kolejno
pasażer i jako trzecią operacje zamyka dwie szyby tylne jednocześnie, co po całym procesie zostawia dodatkowe 5
sekund zanim alarm będzie w pełni uzbrojony i odetnie impuls.
Takim sposobem mamy podłączoną główną wiązkę przewodów sterowania szyb (nr.3)
4. Mały trick z napięciem silniczków podnoszenia szyb.
Mamy 406-stki i wiemy, że w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki nie mamy możliwości sterowania szybami, więc
samo wpięcie modułu nic nam tutaj nie da, bo silniczek nie ma plusa!!. Trochę czasu zajęło mi rozwiązanie tego
problemu, ale opłacało się.
Zdjęcie przedstawia sposób podłączenia stałego zasilania do silniczków szyb. (Na zdjęciu kostka w drzwiach pasażera)
Robimy prosty myk, używając
żarówki 12V jednym kablem
podłączamy się do masy a drugi kabel
zakańczamy szpilką bądź igłą
wbijamy siÄ™ po kolei w przewody.
Dwa sposoby wbijania igły w
przewody
1.
Kluczyk wyjęty ze stacyjki,
czyli plus mamy na jednym z
przewodów, żarówka zaświeci tylko
na jednym ukłutym przez igłę
przewodzie w moim wypadku jest to
gruby przewód pomarańczowy.
2.
Wkładamy kluczyk do stacyjki
i przekręcamy raz aż zaświeci nam się
czerwony akumulatorek, zaczynamy
wyszukiwać kolejnego przewodu, na
którym znajduje się napięcie, w
moim przypadku jest to cienki
pomarańczowy i to właśnie ten
przewód przecinamy górną jego
część izolujemy a część bezpośrednio
dochodzącą do wtyczki podłączamy
do przewodu, na którym znaleźliśmy,
jako pierwszy plus bez kluczyka w
stacyjce.
Moje zdjęcie przedstawia już
podłączenie przewodów, ale jeszcze
bez izolacji.
A jeśli ktoś będzie miał problem z wyjęciem wtyczki to przypomnę ze czerwony jej daszek trzeba podważyć na ok 1cm i
wtyczka sama odskoczy
☺
.
Tak postępujemy z pozostałymi 3 wtyczkami od silniczków szyb. I to rozwiązuje nam problem braku napięcia na
silniczkach podczas wyjęcia przewodu (Oczywiście nadal nie możemy sterować szybami z przycisków, ale moduł
domykania nimi steruje.
5. Odpowiednie miejsce na wpięcie przewodów
(każdy z was może mieć swoje miejsce na podpięcie, ale na zdjęciu
przedstawiam najbardziej odpowiednie w moim przypadku) A dokładnie chodzi tu o brązową kostkę umieszczona pod
stacyjkÄ… gdzie znajdziemy
Stałe +12V – kropka czerwona
,
+12V po zapłonie – kropka
niebieska
i
Masa – kropka czarna
6. Przechodzimy do podłączenia przewodów modułu do zasilania.
Prosty schemat modułu wygląda tak, jest to wtyczka nr.10 w początkowym opisie.
*WAŻNE – rozkręć moduł domykania szyb, w środku znajduje się 7 zworek. Zamień zworkę J6 z plusowego obiegu na
minusowy po otworzeniu zobaczysz bez problemu, co zrobić a następnie wyjmij zworki od J1 do J5, ale zostaw zworkę
I/C (Po długich testach doszedłem do tego ustawienia, które działa poprawnie)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]