Alarm Silicon ULTIMATE CD [SEAT 2002],

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SILICON ULTIMATE CD
INSTRUKCJA MONTAŻU
1. DANE TECHNICZNE
Napięcie pracy ....................................................................................................... 12 VDC (10 V – 15 V)
Pobór prądu ........................................................................................................... 18 mA
Temperatura pracy ............................................................................................... od -40°C do + 80°C
Wyjścia sterujące zamkiem centralnym ................................................................ (minus) 500 mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Wyjścia sterujące modułami opcjonalnymi ........................................................... (minus) 500 mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Obciążenie styków modułu blokady silnika ......................................................... 30 A
Obciążenie styków przekaźnika sterującego kierunkowskazami .......................... 7 A (zabezpieczone przed zwarciem)
Typ kodu emitowanego z pilota............................................................................. dynamicznie zmienny
2. FUNKCJE

Zdalne sterowanie o zasięgu 50 - 100 m (w zależności od terenu, samochodu, miejsca montażu centrali alarmowej)

Głośne / ciche - włączenie / wyłączenie autoalarmu pilotem**

“Panic” / “Car finder” (wywołanie alarmu na odległość za pomocą pilota)**

Blokada silnika*

Programowalna funkcja “Immobiliser” - automatyczna blokada silnika*

Możliwość sterowania zamkiem centralnym*

Możliwość sterowania zamkiem centralnym z ryglowaniem*

Funkcja "Comfort" - możliwość sterowania domykaniem szyb*

Możliwość sterowania dzielonym zamkiem centralnym*

Programowalna zmiana długości pracy zamka centralnego*

Programowalna funkcja antynapadowa tzw. “Safety Lock” (automatyczne zamknięcie zamka centralnego podczas jazdy)*

Programowalna zmiana reagowania na czujniki drzwiowe (natychmiastowa / opóźniona) // powiadomienie o niedomkniętych drzwiach*

Programowalna funkcja “Auto-Hazard Light Flashing” (automatyczne włączenie świateł awaryjnych)*

”Rearm” - automatyczne uzbrojenie autoalarmu w wyniku jego przypadkowego wyłączenia

”Relock” - automatyczne domknięcie zamka centralnego towarzyszące funkcji “Rearm”

”Prealarm” - wstępny alarm z czujników opcjonalnych

Dwustopniowa pamięć ingerencji (alarmowania) za pomocą diody LED

Ośmiostopniowe wydłużenie czasu alarmowania w zależności od ilości i rodzaju ingerencji

Wyłącznik “Reset” - wyłączający blokadę silnika oraz funkcje autoalarmu

Programowalna funkcja “Serwis”**

Możliwość wyłączenia opcjonalnych czujników za pomocą pilota**

Możliwość wyłączenia czujników drzwiowych za pomocą pilota**

Zabezpieczenie kierunkowskazów przed zwarciem

Nieulotna pamięć procesora w przypadku zaniku zasilania
* - montaż na życzenie użytkownika autoalarmu, (jeżeli istnieje możliwość instalacji)
** - funkcje aktywowane i dezaktywowane przez użytkownika autoalarmu
3. DZIAŁANIE – BEZPIECZEÑSTWO
NIEULOTNA PAMIĘĆ PROCESORA
Uwaga - wszystkie funkcje programowalne są przechowywane w nieulotnej pamięci procesora nawet po rozłączeniu zasilania centralki autoalarmowej (odłączenie
akumulatora).
3.1 PROGRAMOWANIE FUNKCJI AUTOALARMU ZWORAMI “JUMPER”.

”SAFETY LOCK” - fabrycznie zaprogramowana, celem wyprogramowania należy:
- wyłącz zasilanie autoalarmu (+12V)
- odsuń zasuwaną klapkę “Jumperów”
- wyjmij “Jumper” oznaczony BRK_SEL 1
- włącz zasilanie autoalarmu
- wyłącz autoalarm pilotem i sprawdź funkcję
Celem zaprogramowania funkcji, powtórz ww. czynności, wkładając “Jumper” BRK_SEL 1.
Uwaga: patrz także (punkt 5.10, str. 4)

ZMIANA CZASU PRACY ZAMKA CENTRALNEGO - fabrycznie zaprogramowana do współpracy z elektrycznym zamkiem centralnym (1sek), celem zmiany na
współpracę z pneumatycznym zamkiem centralnym (3sek) należy:
- wyłącz zasilanie autoalarmu (+12V)
- odsuń zasuwaną klapkę “Jumperów”
- wyjmij “Jumper” oznaczony ACTL
- włącz zasilanie autoalarmu
- wyłącz autoalarm pilotem i sprawdź funkcję
Celem przeprogramowania funkcji, powtórz ww. czynności, wkładając “Jumper” ACTL.

ZMIANA ILOŚCI IMPULSÓW ZAMKA CENTRALNEGO - fabrycznie zaprogramowane 2 impulsy na zamknij i otwórz zamek. Celem zmiany na pojedyncze
impulsy wyciągnąć "Jumper" BRK IN.
3.2
PROGRAMOWANIE FUNKCJI AUTOALARMU PILOTEM

”AUTO -IMMOBILISER” - fabrycznie wyprogramowana, celem zaprogramowania należy:
- zamknij wszystkie drzwi
- włącz “Zapłon”
- naciśnij i przytrzymaj “Reset”
- naciśnij chwilowo przycisk pilota " " (załącz głośno), zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X, kierunkowskazy “migną” 1X (funkcja zaprogramowana)
- zwolnij “Reset”, wyłącz “Zapłon” i sprawdź działanie funkcji
Celem wyprogramowania funkcji, powtórz ww. czynności, zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X (funkcja wyprogramowana)
Uwaga: patrz także (punkt 5.9, str. 4)

”AUTO HAZARD LIGHT” - fabrycznie zaprogramowana, celem wyprogramowania należy:
- zamknij wszystkie drzwi
- włącz “Zapłon”
- naciśnij i przytrzymaj “Reset”
- naciśnij chwilowo przycisk pilota " " (włącz/wyłącz cicho), zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X (funkcja wyprogramowana)
- zwolnij “Reset”, wyłącz “Zapłon” i sprawdź działanie funkcji.
Celem zaprogramowania funkcji, powtórz ww. czynności, zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X, kierunkowskazy “mign¹” 1 X (funkcja zaprogramowana)
Uwaga: patrz także (punkt 5.14, str. 4)

ZMIANA REAGOWANIA NA CZUJNIKI DRZWIOWE PODCZAS WŁĄCZANIA SYSTEMU - fabrycznie zaprogramowana na natychmiastowy zanik masy
podczas zamknięcia drzwi, celem przeprogramowania na opóźniony zanik masy po zamknięciu drzwi (max 30sek.), należy:
- otwórz drzwi kierowcy
- włącz “Zapłon”
- naciśnij i przytrzymaj “Reset”
- naciśnij ok. 3 sek. przycisk pilota " " (załącz głośno), zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X (zaprogramowane opóźnione reagowanie na czujniki drzwiowe)
- zwolnij “Reset”, wyłącz “Zapłon” i sprawdź działanie funkcji
Celem przeprogramowania funkcji, powtórz ww. czynności, zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X, kierunkowskazy “migną” 1 X (zaprogramowane natychmiastowe reagowanie na czujniki drzwiowe)
Uwaga: patrz także (punkt 5.2, str. 3)
3.3
OBSŁUGA PILOTÓW
Piloty wyposażone są w trzy przyciski do operowania funkcjami autoalarmu oraz w diodę LED, która służy do kontroli stanu baterii.
Żywotność baterii zależy od jej rodzaju i codziennego używania pilota (średni żywot baterii wynosi 18 m-cy).
Do szybkiej kontroli baterii służy kontrolka - dioda LED (słabe świecenie oznacza zły stan baterii).
Zalecane baterie: GP 23A (12V).
Uwaga - piloty są urządzeniami delikatnymi, należy się z nimi ostrożnie obchodzić.
Piloty wyposażono w specjalną blokadę zapobiegającą przypadkowemu naciśnięciu przycisków. Celem operowania przyciskami należy blokadę przesunąć w dół.
Przyciśnięciu któregokolwiek przycisku towarzyszy zaświecenie diody LED (kontrolki pilota), co świadczy o jego poprawnym działaniu.
4. POŁĄCZENIA PRZEWODÓW
Uwaga: Omijaj wszelkie przewody w ŻÓŁTYM PESZLU, są to przewody od układów SRS (poduszka powietrzna, napinacze pasów itp.)

CZARNY przewód - MASA - łącz bezpośrednio z akumulatorem lub w tzw. punktach masowych karoserii (śruba z nakrętką), skrzynka z bezpiecznikami itp.

RÓŻOWY przewód - ZAPŁON - podłącz do przewodu “zapłonowego” [ACC], [+15] najlepiej przy stacyjce rozruchowej samochodu - jest to przewód, na którym
pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce i nie zanika ono podczas rozruchu silnika.
Uwaga: W instalacjach włoskich i amerykańskich (pierwsza pozycja stacyjki) w pozostałych (druga pozycja stacyjki)

SZARE przewody - KIERUNKOWSKAZY - podłącz do przewodów od kierunkowskazów (najlepiej odchodz¹ce od kierownicy) pamiętaj o tym, że “podają” one
(+12V)
Uwaga: W niektórych samochodach występuje minusowe sterowanie kierunkowskazami (zastosuj przekaźnik do zmiany polaryzacji).
Uwaga: W niektórych samochodach amerykańskich typu (Van) należy odseparować kierunkowskazy przednie od tylnych (zespolone ze światłami Stop).
Uwaga: Jeżeli z jakiegoś względu nie możesz podłączyć się pod kierunkowskazy, podłącz się do świateł pozycyjnych lub obrysowych (samochody kanadyjskie i
skandynawskie).

ZIELONO/BIAŁY - zamek dzielony - otwórz, możesz też wykorzystać do otwierania bagażnika

NIEBIESKI przewód - połącz do czujnika drzwi (jest on wyzwalany minusem)
Uwaga: Przewód ten służy do wyzwalania alarmu z drzwi, maski silnika i bagażnika.
Uwaga: Jeżeli samochód ma “display” informujący o otwartych drzwiach należy wszystkie drzwi odseparować diodami prostowniczymi (1N4002).

BRĄZOWY przewód - łącz z syreną (na przewodzie tym pojawia się +12V).
Maksymalne obciążenie przewodu wynosi 8A.
Uwaga: Przewód masowy syreny, łącz bezpośrednio do akumulatora lub karoserii pojazdu.
Uwaga: Nigdy nie łącz przewodu masowego do obejmy syreny !!!

POMARAŃCZOWO/CZARNY - przewód służy do sterowania modułami opcjonalnymi, maksymalne obciążenie tego przewodu wynosi (- 800 mA), można nim
sterować np. opcjonalną, zewnętrzną blokadą silnika Silicon R540A, opcjonalnym czujnikiem, opcjonalną syreną kodowaną itp.

Przewody ŻÓŁTY/CZARNY oraz ZIELONY/CZARNY służą do sterowania zamkiem centralnym. Są to przewody, na których pojawiają się impulsy
“minusowe” (- 500 mA).
ŻÓŁTO/CZARNY - zamknięcie zamka centralnego i zaryglowanie
ZIELONO/CZARNY - otwarcie zamka centralnego i odryglowanie

Przewód POMARAŃCZOWY służy do domykania szyb elektrycznych w samochodach wyposażonych fabrycznie w funkcję “Comfort”. Na przewodzie tym
pojawia się (po impulsach na przewodzie ŻÓŁTO/CZARNYM) impuls “minusowy” (- 500 mA).

Przewód CZERWONY - zasilanie główne - łącz do stałego zasilania +12 VDC; najlepiej bezpośrednio do akumulatora, skrzynki z bezpiecznikami (przed
bezpiecznikami) lub do stacyjki rozruchowej pojazdu.
Uwaga: Napięcie na tym przewodzie nie może zanikać podczas rozruchu silnika !!!
Sprawdź jeszcze raz wszystkie podłączenia, przeczyść i przesmaruj (płynem konserwującym np.: KONTAKTOL, WD40, M-OS2) klemy akumulatora oraz
czujnik maski silnika.
SILICON ULTIMATE CD 2/7
5. OBSŁUGA SYSTEMU ALARMOEWGO
5.1. WYŁĄCZENIE SYSTEMU PRZYCISK “ “
Po naciśnięciu przycisku zaobserwujesz:

kierunkowskazy błysną dwukrotnie

syrena wyda dźwięk dwukrotnie
Uwaga - jeśli wyłączyłeś system pilotem i w ciągu 30 sek. nie otworzysz drzwi samochodu, nastąpi ponowne automatyczne włączenie systemu autoalarmowego
“Rearm”, połączone z zamknięciem zamka centralnego “Relock” (jeżeli podłączono do autoalarmu), zaobserwujesz:
- przed upłynięciem 30 sek., syrena “pika z narastającą prędkością” informując Cię o zbliżającej się funkcji “Rearm”
Uwaga - funkcja “Rearm” nie aktywuje się jeśli otworzysz drzwi lub przekręcisz kluczyk w stacyjce rozruchowej samochodu w pozycję “Zapłon” - przed
upłynięciem 30 sek..
5.2. WŁĄCZENIE SYSTEMU PRZYCISK “ “
Naciśniecie przycisku na pilocie automatycznie uzbroi system autoalarmowy. Czas zwłoki zanim system faktycznie uzbroi się, wynosi 30 sek.
Po naciśnięciu przycisku zaobserwujesz:

kierunkowskazy błysną jeden raz

syrena wyda dźwięk “piknie” jeden raz

po czasie zwłoki uzbrojenia systemu, kontrolka autoalarmu (dioda LED) będzie wolno błyskać, wskazując tym, że system alarmowy jest uzbrojony (czuwa).
Uwaga - gdyby którekolwiek drzwi nie były właściwie zamknięte, po naciśnięciu przycisku syrena “szybko piknie” 8 X, kierunkowskazy “migną” 3 X ostrzegając
Cię o zaistniałej sytuacji. Jeśli miałoby to miejsce, sprawdź zamknięcie wszystkich drzwi, pokrywy silnika oraz bagażnika lub (patrz punkt 5.11, - str. 4).
5.3. FUNKCJA “SILENT” - CICHE WŁĄCZENIE / WYŁĄCZENIE SYSTEMU.
Naciśnij przycisk " " zaobserwujesz:

system zostanie włączony lub wyłączony (w zależności od jego poprzedniego stanu pracy) bez potwierdzania syreną (potwierdzenie samymi
kierunkowskazami)
Uwaga - głośne/ciche - włączenie/wyłączenie systemu można stosować naprzemiennie
5.4. WSKAŹNIK STANU PRACY SYSTEMU ALARMOWEGO.
System posiada czerwoną kontrolkę sygnalizującą (diodę LED), która wskazuje stan pracy, jak również jest odstraszeniem wizualnym przeciwko kradzieży.

gdy system jest rozbrojony, dioda LED jest wyłączona z wyjątkiem - patrz punkt:
5.5 - pamięć ingerencji (str. 3),
5.9 - “Immobiliser” (str. 4),
5.15 - “Serwis” (str. 5)

gdy system uzbroi się (czuwa), LED będzie wolno błyskać.
5.5. PAMIĘĆ INGERENCJI.
W przypadku naruszenia strefy alarmowej, kontrolka systemu (dioda LED) będzie błyskać sekwencjami krótkich impulsów (od 1 do 3-ch) jako wskazanie źródła alarmu
lub ilości naruszeń strefy alarmowej, do czasu wyłączenia systemu pilotem i włączenia “Zapłonu” lub gdy wyłączysz i ponownie włączysz system przy pomocy pilota.
Wskazania diody LED:
1 X - czujnik wstrząsowy lub inny opcjonalny
2 X - wielokrotnie czujnik wstrząsowy lub inny opcjonalny
3 X - otwarcie drzwi, bagażnika, maski silnika lub wielokrotnie czujnik wstrząsowy lub inny opcjonalny
5.6. AWARYJNE WYŁĄCZENIE SYSTEMU.
W przypadku zgubienia pilota lub jego awarii, możesz rozbroić system ręcznym wyłącznikiem serwisowym:

otwórz drzwi - system zacznie alarmować

włącz “Zapłon”

przyciśnij wyłącznik awaryjny “Reset”
Uwaga - obowiązkiem instalatora systemu jest zamontowanie wyłącznika serwisowego “Reset” w ukrytym miejscu, znanym tylko użytkownikom samochodu.
Uwaga - wskazanie właścicielowi samochodu miejsca ukrycia wyłącznika serwisowego “Reset” jest niezbędnym obowiązkiem instalującego system.
5.7. STREFY OCHRONY
Gdy system czuwa, zabezpieczone są następujące strefy samochodu przed nieupoważnionym dostępem:

Wyłączniki drzwiowe (jeżeli samochód jest fabrycznie w takie wyposażony). W przypadku otwarcia (uchylenia) drzwi, maski silnika lub pokrywy bagażnika
zostaną uruchomione kierunkowskazy i syrena na czas 30 sek. (jeden cykl alarmowania).
Następnie system domknie zamek centralny (jeżeli podłączono do autoalarmu), uzbroi się (po 10 sek. czasie zwłoki na uzbrojenie) i zacznie czuwać pod
warunkiem, że drzwi są zamknięte. W przeciwnym wypadku powtórzy cykl alarmowania.
Dioda LED będzie błyskać sekwencjami 3-impulsowymi i stan ten zostanie zapamiętany.
Uwaga - jeżeli alarm został wzbudzony (naruszona strefa alarmowa), (syrena wyje, kierunkowskazy migają) istnieje możliwość wyłączenia syreny i
kierunkowskazów bez wyłączania systemu. Po prostu naciśnij przycisk "
" pilota (autoalarm zacznie czuwać).
Uwaga - szerokość uchylenia drzwi potrzebna do wyzwolenia alarmu uzależniona jest od marki samochodu i może wynosić od 5 mm aż do 60 cm (zwarcie
czujnika do masy).

Czujniki opcjonalne
System autoalarmowy jest wyposażony w wejście dla opcjonalnego czujnika, np.: czujnik wstrząsowy lub ultradźwiękowy czujnik ruchu itp.
W przypadku zadziałania któregoś z tych czujników, najpierw zadziała 4-o sekundowy -“PREALARM” - alarm ostrzegawczy. Jeżeli w przeciągu 30 sek.
czujnik opcjonalny zostanie ponownie wzbudzony, sygnał alarmowy wydłuży się.
Uwaga - czujniki opcjonalne ochraniają wnętrze samochodu ale czasami zachodzi konieczność ich wyłączenia.
Aby rozwiązać ten problem autoalarm posiada funkcję “obejścia” (wyłączenia) czujników opcjonalnych “Bypass”, przy użyciu pilota.
Naciśnij i przytrzymaj " " lub " " (włącz system) ok. 3 sek., zaobserwujesz:
System zostanie włączony a następnie po ok. 2-ch sekundach kierunkowskazy błysną drugi raz aby potwierdzić Twoje polecenie.

Blokada silnika
Gdy system jest uzbrojony, obwód np. pompy paliwowej będzie unieruchomiony (jeżeli podłączyłeś blokadę - przekaźnik).
SILICON ULTIMATE CD 3/7
Uwaga - możesz podłączyć do systemu max. dwie blokady silnika.
5.8.
“PANIC” - WYWOŁANIE ALARMU NA ODLEGŁOŚĆ ZA POMOCĄ PILOTA
“CAR FINDER” - ODNAJDYWANIE SAMOCHODU
Gdy system jest uzbrojony, naciśnij i przytrzymaj " " (włącz) na pilocie, zaobserwujesz:

kierunkowskazy błysną 1 X i syrena wyje.
Sygnały możesz natychmiast wyłączyć poprzez zwolnienie przycisku.
5.9.
“IMMOBILIZER” - AUTOMATYCZNA BLOKADA SILNIKA
Uwaga - funkcja “Immobiliser” jest dostępna gdy zamontujesz blokadę silnika.
Wejdź do samochodu, zamknij drzwi i włącz “Zapłon”, naciśnij i przytrzymaj wyłącznik “Reset”, naciśnij " " (włącz) na pilocie, zaobserwujesz:

kierunkowskazy migną 1 X, syrena piknie 1 X - funkcja została zaprogramowana
Jeżeli chcesz wyprogramować funkcję, powtórz ww. czynności, zaobserwujesz:

syrena piknie 1 X - funkcja została wyprogramowana
Funkcja aktywuje się automatycznie, każdorazowo gdy wyłączysz “Zapłon” i otworzysz drzwi kierowcy, zaobserwujesz:

po 8 sek. syrena “piknie”

włączona zostanie blokada silnika

kontrolka autoalarmu (LED) b³yska
Uwaga - jeżeli funkcja jest aktywna, podczas próby uruchomienia silnika nastąpi ostrzegawcze ośmiokrotne “piknięcie syreny”. Zaobserwujesz:

kontrolka autoalarmu (LED) błyska

jeżeli włączysz “Zapłon” - syrena “piknie” 8 X

silnik zablokowany
Aby wyłączyć blokadę silnika, naciśnij przycisk " “ (wyłącz) na pilocie lub wyłącznik serwisowy “Reset” przy włączonym “Zapłonie”, zaobserwujesz:

kontrolka autoalarmu (LED) zgaśnie, można uruchomić silnik.
Uwaga - jeżeli silnik zostanie uruchomiony “zapłon włączony” przed upłynięciem 8 sekund od aktywacji funkcji, funkcja zostanie automatycznie “zawieszona”
do momentu ponownego wyłączenia silnika i otwarcia drzwi kierowcy.
5.10.
FUNKCJA “SAFETY LOCK” - AUTOMATYCZNE ZAMYKANIE I OTWIERANIE ZAMKA CENTRALNEGO PODCZAS JAZDY.
Uwaga - “Safety Lock” ma na celu ochronę osób i rzeczy od zuchwałego napadu lub kradzieży podczas jazdy.
Automatyczne zamknięcie zamka centralnego:

włącz “Zapłon”
Automatyczne otwarcie zamka centralnego:

wyłącz “Zapłon”
Uwaga - jeżeli włączysz “Zapłon” gdy otwarte są drzwi, “Safety Lock” zostanie “wstrzymany” do momentu wyłączenia i ponownego włączenia “Zapłonu” gdy
drzwi będą zamknięte.
Uwaga - gdy “Safety Lock” został “wstrzymany”, nie nastąpi automatyczne otwarcie zamka centralnego podczas wyłączenia “Zapłonu” do momentu ponownego
włączenia i wyłączenia zapłonu gdy drzwi są zamknięte.
Otwieranie zamka centralnego przy pomocy pilota gdy włączony “Zapłon”:

naciśnij przycisk " “
Uwaga - oryginalny zamek centralny samochodu działa niezależnie od tego czy “Safety Lock” jest aktywny czy też nie. Jeżeli zaistnieje potrzeba wpuszczenia lub
wypuszczenia pasażera postępuj zgodnie z instrukcją obsługi samochodu.
5.11.
“BYPASS DOOR” - WYŁĄCZENIE CZUJNIKÓW DRZWIOWYCH
W przypadku gdy wszystkie drzwi, klapa bagażnika oraz maska silnika są pozamykane a system alarmowy wciąż ostrzega o niedomkniętych drzwiach (patrz punkt 5.2 -
str. 3), oznacza to, że któryś z czujników krańcowych samochodu jest prawdopodobnie zawieszony lub uszkodzony tzn. zwarty do masy samochodu. Gdy zaistnieje
powyższa sytuacja należy skontaktować się z najbliższym serwisem Silicon.
Istnieje możliwość wyłączenia systemu autoalarmowego z pominięciem czujników drzwiowych:
- naciśnij i przytrzymaj ok. 4 sek. przycisk " " (włącz) lub " " - zaobserwujesz:

syrena szybko “piknie” 8 X

kierunkowskazy błysną 3 X

syrena “piknie” 1 X

kierunkowskazy błysną 1 X

zamek centralny zamknie się (jeżeli podłączono do autoalarmu)
Uwaga - po odłączeniu czujników system nie reaguje na czujniki drzwiowe, maski silnika i bagażnika, reaguje jednak na pozostałe czujniki opcjonalne oraz
blokuje silnik.
5.12
“BYPASS TOTAL” WYŁĄCZENIE WSZYSTKICH CZUJNIKÓW.
Uwaga - funkcja stosowana w przypadku gdy autoalarmu nie można włączyć ze względu na ciągłe wzbudzanie się (prawdopodobieństwo uszkodzenia systemu,
czujników samochodu lub któregoś z czujników opcjonalnych).
Istnieje możliwość włączenia systemu z pominięciem czujników drzwiowych oraz opcjonalnych (autoalarm nie reaguje na żaden czujnik), blokada silnika włączona:
- naciśnij i przytrzymaj ok. 8 sek. Przycisk " " (włącz) - zaobserwujesz:

syrena “piknie” 8 X

kierunkowskazy błysną 3 X

syrena “piknie” 1 X

kierunkowskazy błysną 1 X

zamek centralny zamknie się (jeżeli podłączono do autoalarmu)

po chwili kierunkowskazy błysną 1 X

blokada silnika włączona
SILICON ULTIMATE CD 4/7
5.13.
AUTOBLOKADA PRZYCISKÓW “LOCK”.
Uwaga - ze względu na bezpieczeństwo, gdy “Zapłon” silnika jest włączony, wyłączone jest działanie przycisku " " pilota. Zapobiega to
włączeniu alarmu i wyłączeniu silnika przez przypadkowe przyciśniecie przycisku pilota podczas jazdy.
5.14.
OSTRZEGANIE ŚWIATŁAMI AWARYJNYMI “AUTO HAZARD LIGHT FLASHING”.
Uwaga - ostrzeżenie światłami awaryjnymi nastąpi jeśli silnik został uruchomiony lecz którekolwiek drzwi, bagażnik, maska silnika nie
zostały zamknięte lub jeśli którekolwiek drzwi, bagażnik, maska silnika zostaną otwarte przy uruchomionym silniku.
Wciśniecie przycisku " “(wyłącz) lub ukrytego wyłącznika serwisowego “Reset” wyłączy miganie świateł awaryjnych do momentu wyłączenia
“Zapłonu”.
5.15.
FUNKCJA “SERWIS”.
Uwaga - w trybie “Serwis”, pilotem możesz sterować tylko zamkiem centralnym samochodu , wszystkie funkcje alarmowe są odłączone.
Funkcja jest stosowana w przypadku oddawania samochodu do serwisu lub awaryjnego wyłączenia systemu.
Aby wprowadzić autoalarm w funkcjê “Serwis” należy:

wyłącz autoalarm pilotem, wejdź do samochodu i zamknij drzwi

włącz “Zapłon”

naciśnij i przytrzymaj ok. 3 sek.. przycisk " " pilota, zaobserwujesz:
- syrena “piknie” 1 X a po chwili - syrena “piknie” 3 X
- dioda LED świeci na stałe
Aby wyłączyć funkcję powtórz ww. czynności. Wyłączenie funkcji zostanie potwierdzone:
- syrena “piknie” 1 X a po chwili - syrena “piknie” 3 X
- dioda LED zgaśnie
Uwaga - gdy autoalarm jest w trybie “Serwis”, włączenie “Zapłonu” spowoduje 2 X “pikniêcie” syreny - przypomnienie o trybie “Serwis”.
Uwaga - odłączenie i ponowne przyłączenie akumulatora nie spowoduje włączenia się autoalarmu.
Uwaga - funkcji “Serwis” nie można włączyć gdy system jest włączony (czuwa)
SCHEMAT MONTAŻOWY SILICON ULTIMATE CD
CZUJNIKI DRZWI,
MASKI, BAGAŻNIKA
SILICON ULTIMATE CD 5/7
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl