Alarm SEO BP, Renault Megane II, przydatne informacje

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Maksymalne obci¹¿enie
wyjœcia na syrenê 2A
+12V
+12V
7/10
STACYJKA
KIERUNKOWSKAZ LEWY
6/10
CZUJNIK
DRZWI
4/10
AKUMULATOR
SAMOCHODU
12V
3/10
KIERUNKOWSKAZ PRAWY
8/10
CZUJNIK
DODATKOWY
(opcjonalnie)
+12V
MASA
Zasilanie czujników dodatkowych:
U = 12 V
bia³y 2/2
zielony 2/10
br¹zowy 1/10
LED
MASA
10/10
I = max. 170 mA
szary przewód
(na sta³e zwarty do masy)
- rozciêcie go i wlutowanie
w to miejsce przycisku
autoryzacji uaktywnia
funkcje immobilizera
przylutowaæ w
miejscu rozciêcia
szarego przewodu
przycisk
sposób pod³¹czenia przycisku
CZUJNIK
DRZWI
6/6
12345678910
Blokada (max 15A 12V)
Przeci¹æ
ROZCI¥Æ OBWÓD ROZRUSZNIKA
patrz przyk³adowe schematy
dla okreœlonego auta
(wejœcie wyzwalane +)
patrz przyk³adowe schematy
dla okreœlonego auta
(wejœcie wyzwalane +)
typu
patrz przyk³adowe schematy
dla okreœlonego auta
(wejœcie wyzwalane -)
typu
patrz przyk³adowe schematy
dla okreœlonego auta
(wyjœcie podaje -)
typu
UWAGA:
FUNKCJE TYCH PRZEWODÓW ZALE¯NE S¥ OD NUMERU ZASTOSOWANEGO PROGRAMU
marka:
AUTOALARM SEO
model:
PERFECT
rok:
04
rev00
typu
DANE TECHNICZNE AUTOALARMU SEO PERFECT
DANE TECHNICZNE AUTOALARMU SEO PERFECT (‘D’ 2004 )
Napięcie zasilania
12 V +/-25%
Pobór prądu w stanie uzbrojenia
10 mA
Pobór prądu w stanie rozbrojenia
5 mA
Pobór prądu ze stacyjki (po włączeniu zapłonu)
8 mA
Czas trwania alarmu
25-30 sek.
Zakres temperatur pracy
-40
o
C ÷ +85
o
C
Obciążalność ciągła blokad
max. 15 A
Obciążalność kierunkowskazów
2 x 5 A
Obciążalność wyjścia syreny
2 A
Obciążalność wyjścia rearming
170 mA
Obciążalność wyjścia podającego masę na czujniki dodatkowe
170 mA
Obciążalność wyjścia podającego +12v na czujniki dodatkowe
170 mA
DODATKOWE INFORMACJE TECHNICZNE SEO PERFECT
1. FUNKCJA NIEZALEŻNEGO IMMOBILIZERA
Przez gumowy przepust giętki wychodzi z centrali autoalarmu krótki szary kabel
przylutowany do kabla MASA... INSTALATOR MOŻE
URUCHOMIĆ FUNKCJĘ
NIEZALEŻNEGO IMMOBILIZERA
odcinając szary kabel od masy i podłączając do tych dwóch
przewodów (szary i MASA) przewód z przyciskiem autoryzacji. W ten sposób możliwe będzie
skorzystanie z funkcji realizowanych ukrytym przyciskiem (patrz p. 6 i 7 Instrukcji Obsługi
autoalarmów Seo Perfect).
2.
DOSTOSOWANIE
SYSTEMU ALARMOWEGO DO MARKI AUTA
-
umożliwia
przestawienie urządzenia na pracę profesjonalną dla konkretnej wersji auta lub pracę uniwersalną
(podłączenie zgodnie ze schematami montażowymi w pliku BP04PODL.pdf)
3351 -
Program 1
3363 -
Program 12
3375 -
Program 23
3352 -
Program 2
3364 -
Program 13
3376 -
Program 24
3353 -
Program 3
3365 -
Program 14
3377 -
Program 25
3354 -
Program 4
3366 -
Program 15
3378 -
Program 26
3355 -
Program 5
3367 -
Program 16
3379 -
Program 27
3356 -
Program 6
3368 -
Program 17
3381 -
Program 28
3357 -
Program 7
3369 -
Program 18
3382 -
Program 29
3358 -
Program 8
3371 -
Program 19
3383 -
Program 30
3359 -
Program 9
3372 -
Program 20
3384 -
Program 31
3361 -
Program 10
3373 -
Program 21
3385 -
Program 32
3362 -
Program 11
3374 -
Program 22
ZOBRAZOWANIE WSPÓŁDZIAŁANIA NIEKTÓRYCH KOMBINACJI IMPULSÓW
STERUJĄCYCH WYJŚCIEM REARMING.
1. i mpulsy s tandard.
0,8 lub 3,5s ek.
rearmin g
2. i mpulsy s tandard + komfort .
0,8 lub 3,5s ek.
komfort 0 ,25 - 63,75sek.
rearmin g
3. i mpulsy s tandard + ryglowa nie + kom fort.
0,8 lub 3,5s ek.
1sek.
0,8 lu b 3,5sek.
komf ort 0,25 - 6 3 ,75sek.
rearmin g
4. i mpulsy s tandard + ryglowa nie
0,8 lub 3,5s ek.
1sek.
0,8 lu b 3,5sek.
rearmin g
UWAGA
: W urządzeniu zastosowano przekaźnik blokady 25A, ale pracuje on na
styku
pasywnym
(patrz p. 5.4 oraz 5.6 Regulaminu nr 97 EKG ONZ) o
obciążalności 15A
.
Blokada ciągle zwiera obwód rozcinany (w stanie włączenia i wyłączenia alarmu) -
rozwarcie następuje jedynie w momencie nieautoryzowanej próby uruchomienia auta.
INSTRUKCJA OBSŁUGI BEZPILOTOWEGO
AUTOALARMU SEO PERFECT (D’2004’)
Alarm niniejszy został przystosowany do współpracy z istniejącym fabrycznym sterowaniem
centralnego zamka (c.z.) z fabrycznego pilota. Urządzenie jest oparte o kod zmienny sterowania
fabrycznego.
1. Włączenie alarmu
Zamknięcie auta fabrycznym pilotem spowoduje uzbrojenie systemu alarmowego. Jeżeli w
momencie włączenia alarmu będą otwarte którekolwiek drzwi lub klapy, to system natychmiast
zasygnalizuje to pięciokrotnym impulsem dźwiękowym.
Wyłączenie czujników dodatkowych
Jeżeli trzykrotnie włączymy i wyłączymy stacyjkę w czasie 7 sek., to uzbrojenie auta w
przeciągu kolejnych 20 sek. spowoduje odłączenie czujników dodatkowych, np. czujnika ruchu
(możemy pozostawić wewnątrz pojazdu dziecko lub psa przy załączonym systemie). Po chwili
potwierdzone to będzie pięcioma impulsami dźwiękowymi.
2. Wyłączenie alarmu
Otwarcie auta fabrycznym pilotem spowoduje rozbrojenie alarmu. W przypadku, gdy podczas
czuwania został wywołany alarm, zawsze zostanie to potwierdzone trzykrotnym impulsem
świetlnym i dźwiękowym.
REARMING (automatyczne uzbrajanie systemu)
Gdy wyłączymy system alarmowy i w przeciągu 30 sek. nie otworzymy drzwi pojazdu lub nie
przekręcimy stacyjki, alarm automatycznie załączy się sam.
3. Ciche lub głośne wł/wył alarmu
Jeśli 4-krotnie włączymy i wyłączymy stacyjkę w czasie 7 sek., spowoduje to trwałą zmianę
(naprzemiennie) sposobu sygnalizacji włączenia i wyłączenia alarmu (ciche lub głośne). Funkcję
tą może uaktywnić instalator na własną odpowiedzialność, ale nie wolno używać głośnego
wł./wył. w krajach EU.
4. Pamięć alarmu / limit alarmowań
Przekręcenie kluczyków w stacyjce spowoduje wyświetlenie pamięci alarmów w kolejności od
najświeższego do najstarszego, co pomaga w bardzo szybkim znalezieniu przyczyny fałszywych
alarmów (np. źle wyregulowany czujnik), a przede wszystkim sygnalizuje drogę, którą nastąpiła
próba włamania. Cztery kolejne zdarzenia pokazywane są w odstępach 5-cio sekundowych:
JEDNO mignięcie diody świecącej LED oznacza wywołanie alarmu z drzwi; DWA mignięcia -
alarm ze stacyjki; TRZY mignięcia - alarm z czujników dodatkowych.
Jeżeli trzykrotnie włączymy i wyłączymy stacyjkę w czasie 7 sek. zostawiając ją w pozycji
włączonej (3 1/2 wł/wył.) to skasujemy pamięć alarmu - potem dioda LED wyświetli
identyfikację ustawień dla instalatora, tzn. wyświetli numer Programu od 1 do 32, a następnie (po
przerwie) numer 1 (gdy szary przewód – patrz przed p. 6 - jest zwarty do MASY i brak funkcji
niezależnego
immobilizera) lub numer 3 (gdy funkcja niezależnego immobilizera jest uaktywniona, tzn. szary
przewód jest rozwarty).
Uwaga: Po kolejno następujących po sobie 8 alarmach system odcina czujniki dodatkowe, a po
10 alarmach - czujniki drzwiowe.
5. Awaryjne wyłączenie alarmu
- stosujemy np. w przypadku zagubienia pilotów poprzez wprowadzenie tzw. PIN CODE.
3-krotne włączenie i wyłączenie stacyjki w czasie gdy alarm jest uzbrojony (syrena będzie
„pracowała”) spowoduje zaświecenie się diody LED na 3 sek. - w tym interwale należy włączyć
stacyjkę, by dioda LED rozpoczęła odliczanie od 1 do 9. Wyłączając stacyjkę po odpowiedniej
liczbie mignięć (LED musi zgasnąć - inaczej system wyjdzie z procedury) spowodujemy, że taka
cyfra zostanie wprowadzona - kolejne włączenie stacyjki rozpocznie generowanie sygnałów
świetlnych LED celem wprowadzenia kolejnej cyfry. Należy wprowadzić 4 cyfry stanowiące
nasz indywidualny kod zaprogramowany przez instalatora (tzw. PIN CODE), co umożliwi nam
odjechanie autem bez użycia pilotów. Użycie pilota przywróci normalne funkcjonowanie
systemu.
INSTALATOR MOŻE URUCHOMIĆ FUNKCJĘ NIEZALEŻNEGO IMMOBILIZERA
(rozcinając szary przewód przy centrali i wlutowując w to miejsce przycisk autoryzacji).
W PRZECIWNYM PRZYPADKU PONIŻSZE FUNKCJE NIE DZIAŁAJĄ.
6. Rozbrojenie immobilizera
Po przekręceniu stacyjki odjechanie autem nie jest możliwe - należy wcześniej wcisnąć
ukryty przycisk autoryzacji by uruchomić pojazd. Funkcja immobilizera uzbraja się po
wyłączeniu stacyjki - w chwili otwarcia drzwi.
7. Stan serwisowy - wyłączenie funkcji niezależnego immobilizera
Dokonujemy tego 10-krotnie wciskając przycisk autoryzacji w ciągu 10-ciu sekund;
przywrócenie w/w funkcji realizujemy identycznie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl