Alarm Tytan Max R [Skoda Fabia], samochodowe

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
 FUNKCJE ALARMU  
tytan Max R  
  
 
Podstawowe funkcje alarmu: 

ZAŁĄCZANIE ORYGINALNYM PILOTEM STEROWANIA CENTRALNYM ZAMKIEM 

WBUDOWANA BLOKADA ZAPŁONU  

WBUDOWANY ULTRADŹWIĘKOWY CZUJNIK RUCHU  

TRZY WEJŚCIA ALARMOWE ( drzwi, klapy, czujniki dodatkowe)  

PROGRAMOWANA FUNKCJA ANTYNAPADU 

PAMIĘĆ ŹRÓDEŁ ALARMU 

FUNKCJA CICHEGO LUB GŁOŚNEGO ZAŁĄCZANIA   

MOŻLI
WOŚĆ ZABLOKOWANIA CZUJNIKÓW ( WBUDOWANEGO I ZEWNĘTRZNYCH ) 

BLOKADA USZKODZONYCH  WEJŚĆ ALRMOWYCH ( PO 4 KROTNYM WYZWOLENIU ) 

REGULACJA PARAMETRÓW BEZ KONIECZNOŚCI DEMONTAŻU CENTRALI 

FUNKCJA  AUTODIAGNOZOWANIA WEJŚĆ ALARMU 

WEJŚCIE NA DODATKOWE CZUJNIKI 

WEJŚCIE BLOKUJĄCE WYŁĄCZANIE ALARMU „ Z KLUCZA” 

AWARYJNE WYŁĄCZANIE W PRZYPADKU USZKODZENIA PILOTA FABRYCZNEGO 

FUNKCJA AUTOMATYCZNEGO DOMYKANIA SZYB  

TRYB BLOKOWANIA ALARMU ( ODSTAWIENIE SAMOCHODU DO WARSZTATU) 
Opis działania ver. SKODA
Alarm
tytan Max R
jest nowoczesnym alarmem, który załącza się i wyłącza oryginalnym pilotem
fabrycznym sterowania centralnym zamkiem. Wbudowana blokada zapłonu i czujnik ochrony wnętrza,
funkcja antynapadowa oraz 4 niezależne wejścia alarmowe tworzą system, który w pełni zabezpiecza
pojazd.
WŁĄCZENIE
Następuje po wciśnięciu przycisku „ZAMKNIJ” w oryginalnym pilocie. Sterownik centralnego zamka
zamknie i zarygluje drzwi oraz potwierdzi operację 1 krotnym sygnałem świetlnym.
SYGNALIZACJA
: 1x SYRENA (głośne) i po 2 sekundach - 1x ŚWIATŁA , LED zapala się, szyby są
domykane (szyberdach ), LED zaczyna mrugać 1 raz na sekundę po upływie ok 30 sekund od
włączenia. Alarm od tej chwili czuwa.
WŁĄCZENIE BEZ OCHRONY WNĘTRZA
( pozostawienie pasażerów w środku)
Następuje wtedy, jeżeli po wciśnięciu przycisku „ZAMKNIJ”, przed upływem 2 sekund zostanie on
ponownie wciśnięty.
SYGNALIZACJA
: 1x SYRENA i po 2 sekundach 2 x ŚWIATŁA, 2 x SYRENA ( głośne), LED zapala
się, nie są domykane szyby ( szyberdach), wyłączone są ultradźwięki i zablokowane dodatkowe
czujniki. LED zaczyna mrugać 1 raz na sekundę po upływie ok. 10 sekund.
WYŁĄCZENIE
Następuje po wciśnięciu przycisku „OTWÓRZ” w oryginalnym pilocie. Sterownik CZ otworzy drzwi
oraz potwierdzi operację 2 krotnym sygnałem świetlnym.
SYGNALIZACJA
: 2x SYRENA ( głośne) i po 1 sekundzie 1x ŚWIATŁA. LED gaśnie.
USTAWIENIE CICHEGO/GŁOŚNEGO POTWIERDZENIA
Przestawienie funkcji głośnego potwierdzenia załączania/wyłączania na ciche ( bez syreny) odbywa
się przez krótkie ( poniżej 1 sekundy ) włączenie i wyłączenie stacyjki. LED zapali sie na 1 sekundę
potwierdzając przyjęcie rozkazu. Odtąd nie będzie generowany sygnał syrenki przy załączaniu i
wyłączaniu alarmu. Jeżeli chcemy wrócić do głośnego potwierdzenia powyższą czynność należy
powtórzyć.
ALARMOWANIE
Otwarcie dowolnych drzwi, klapy silnika lub bagażnika, przekręcenie „kluczem” zamka w drzwiach,
ingerencja do środka po wybiciu szyby spowoduje wywołanie alarmu. Pojazdu nie można uruchomić.
Wywołanie alarmu kolejno 4 razy z tego samego czujnika blokuje go do czasu pojawienia się
pobudzenia z innego źródła. Wtedy to wejście będzie znowu aktywne.
SYGNALIZACJA:
pulsują światła i włączona jest syrena przez 30 sekund. LED zwiększa
częstotliwość mrugania dwukrotnie ( z 1 raz na sekundę na 2 razy na sekundę). Zapłon odcięty.
UWAGA !
Jeżeli alarm jest w stanie alarmowania tzn. włączona jest syrena i migają swiatła
awaryjne, a centralny zamek jest otwarty to aby wyłączyć alarm należy najpierw wcisnąć przycisk
„Zamknij” w pilocie a następnie przycisk „Otwórz”.
FUNKCJA ANTYNAPADOWA
Na Państwa życzenie może zostać odblokowana funkcja antynapadowa. Jej zadaniem jest
zablokowanie samochodu w przypadku jego uprowadzenia. Funkcja może działać na 2 sposoby:
1.
Uruchamia się po wciśnięciu ukrytego przycisku.
2.
Uruchamia się automatycznie po otwarciu drzwi kierowcy ( zalecane).
Załóżmy, że wybrali Państwo uruchamianie antynapadu automatyczne. Wówczas po wejściu do
samochodu kontrolka LED mruga co 2 sekundy ( po wyłączeniu alarmu) i musimy wcisnąć ukryty
przycisk (miejsce ukrycia wskaże warsztat) w celu zautoryzowania antynapadu. Trzeba pamiętać, aby
autoryzować antynapad przy zamkniętych drzwiach. LED zapali się na 1 sekundę potwierdzając
autoryzację. Jeśli tego nie zrobimy to:
0
sekunda – włączenie zapłonu ( kontrolka LED gaśnie).
40
sekunda – włączenie świateł awaryjnych i kontrolka LED zacznie mrugać.
50
sekunda – odcięcie zapłonu, pojazd zatrzymuje się ( można uruchomić pojazd jeszcze tylko raz na 12s
– po wyłączeniu zapłonu)
60
sekunda - włączenie syreny na 25 sekund
Jeżeli drzwi kierowcy zostaną otwarte w czasie, gdy zapłon jest załączony (antynapad był
zautoryzowany ) to proces przebiega identycznie jak to opisano powyżej.
Należy zwrócić uwagę na to aby po skończonej jeździe najpierw wyłączać zapłon, a później otwierać
drzwi ( kierowcy). Pozwoli to na włączenie alarmu z aktywną funkcją antynapadową. W przeciwnym
wypadku alarm nie da się włączyć i nastąpi proces opisany powyżej.
AWARYJNE WYŁĄCZENIE
Funkcja awaryjnego wyłączania może być wykorzystana wtedy, gdy alarm nie daje się wyłączyć
pilotem z powodu uszkodzenia pilota. Postępować według opisu:
1. Otworzyć drzwi kluczem ( alarm zostanie wzbudzony)
2. Wcisnąć i trzymać ukryty przycisk antynapadowy
3. Siedem razy włączyć i wyłączyć zapłon
4. Alarmwyłączy się, puścić przycisk antynapadowy.
Funkcja awaryjnego wyłączania jest programowana (fabrycznie odblokowana) i można ją zablokować
na Państwa życzenie ( w warsztacie montującym).
TRYB WARSZTATOWY
Alarm
tytan Max R
posiada również specjalny tryb tzw. warsztatowy, w którym alarm jest
zablokowany. Pozwala to użytkownikowi odstawić samochód do warsztatu bez informowania obsługi o
alarmie i sposobie jego działania np. miejscu ukrycia przycisku antynapadowego. W trybie
warsztatowym wszystkie opisane wcześniej funkcje są nieaktywne oraz
pojazd nie jest chroniony
!
W celu wprowadzenia alarmu w tryb warsztatowy należy w stanie wyłączonym (po autoryzacji
antynapadu jeśli jest aktywny) :
1. Wcisnąć przycisk antynapadowy i trzymać.
2. Włączyć i wyłączyć zapłon 5 razy w czasie krótszym niż 10s.
3. LED mrugnie 1 raz i syrenka odezwie się 4 krotnie.
4. Alarm jest w trybie warsztatowym.
SYGNALIZACJA:
po każdym użyciu pilota odezwie się syrena 4-krotnym sygnałem, LED zawsze
zgaszony.
Wyjście z trybu warsztatowego przeprowadzamy w identyczny sposób jak opisano wejście w tryb
warsztatowy. Wyjście zasygnalizowane będzie 2-krotnym sygnałem syrenki. Alarm powróci do
normalnego stanu ( wyłączony).
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl