Aleksander Buczny - 5 Najlepszych Listów Reklamowych(2), Aleksander Buczny
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
5 najlepszych
listów
reklamowych
© Copyright by Aleksander Buczny 2006
Drogi Czytelniku, Droga Czytelniczko,
Posiadasz pełne prawa do tego, aby korzystać z tej książki
i zarabiać na niej.
Możesz rozdawać ją za darmo albo sprzedawać i zatrzymać
wszelkie zarobione pieniądze dla siebie!!!
Jest tylko jeden warunek, jaki musi zostać spełniony w tym
przypadku – książka musi pozostać w niezmienionej postaci.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania na powyższy temat – skontaktuj się
ze mną.
Pozdrawiam serdecznie
Aleksander Buczny
0604 584 087
www.magiaperswazji.pl
Drogi Czytelniku, Droga Czytelniczko,
Zapraszam Cię do zapoznania się z pięcioma, najskuteczniejszymi listami handlowymi, jakie
kiedykolwiek stworzono.
To są listy, które były na tyle ciekawe i przekonywujące, że zostały zauważone i przeczytane.
Nie tylko zostały przeczytane, ale zmusiły czytelników do działania, czyli do wydania swoich
pieniędzy.
Wszystkie zostały stworzone w Stanach Zjednoczonych i w związku z tym musiały zdać o
wiele trudniejszy test niż teksty reklamowe tworzone na przykład u nas. Tam po prostu
klienci otrzymują o wiele więcej korespondencji reklamowej.
Przeczytaj dokładnie każdy z nich i zauważysz, że są stworzone według sprawdzonego i
bardzo skutecznego schematu. Jeśli nauczysz się wykorzystywać go w swoich listach albo
tekstach reklamowych to możesz być pewien, że będą bardzo skuteczne.
Oto trzy najważniejsze zasady pisania skutecznych tekstów reklamowych i promocyjnych:
1.
Dobry tekst reklamowy musi mieć nagłówek
To musi być wyjątkowy nagłówek, który jest w stanie silnie uchwycić uwagę
czytelnika i sprawić, że zacznie czytać tekst z zainteresowaniem.
Dobry nagłówek może sprawić, że procent odpowiedzi na Twój list wzrośnie
kilkukrotnie.
Jeśli chcesz poznać zasady pisania skutecznych nagłówków, zapraszam Cię do
skorzystania z mojego ebooka pod tytułem „Najskuteczniejsze nagłówki reklamowe
oraz jak je pisać samodzielnie”, który możesz otrzymać, korzystając z nagrania
szkolenia „Magia Perswazji – wstęp” dostępnego na stronie
2.
Musi w klarowny i przekonywujący sposób pokazywać, na czym zyska czytelnik
To niesamowite, jak często listy reklamowe opisują różne niesamowite elementy
produkty, usługi, firmy, procedury, jakie w niej są stosowane… Niestety, większość
czytelników nie ma wcale ochoty czytać na ten temat. Podstawowe pytanie, jakie
większość czytelników stawia tekstowi promocyjnemu brzmi: „Co ja będę miał z tego,
że przeczytam ten tekst?” Spraw, aby Twój tekst odpowiadał na to pytanie.
3.
Musi wzywać do działania
Równie zaskakujące jest, że tak wiele firm wydaje olbrzymie pieniądze na atrakcyjne
ulotki i materiały reklamowe, które prezentują ofertę, ale nie kończą się żadnym
poleceniem działania. Wielu ludzi zwróci na nie uwagę, ale nic potem nie zrobi.
W związku z tym, na samym końcu tekstu należy umieścić konkretne polecenie:
Zamów teraz! Zadzwoń teraz! Zaloguj się teraz! Wyślij formularz teraz!
Każdy z cytowanych poniżej tekstów jest widoczny trzy razy.
Najpierw możesz przeczytać jego polskie tłumaczenie, następnie możesz przeczytać jego
tłumaczenie wraz z moimi komentarzami
(czerwoną czcionką)
a na końcu możesz
zobaczyć, jak wyglądał ten list w oryginale.
List numer 1
Newsweek
To jest klasyczny przykład listu, w którym pełna uwaga jest skierowana na czytelnika.
W liście użyto słowa „you”, czyli „ty” ponad 50 razy. Zwróć uwagę, jak rzadko pada w
nim wyraz „ja”
Produkt nie jest nadzwyczajny – nie uczyni nikogo szczuplejszym ani bogatszym. W
związku z tym, autor zastosował strategię opozycji wobec najbardziej popularnych
technik promocji, jakie są stosowane.
List daje do zrozumienia, że jeśli jesteś „zwyczajny” to ta oferta nie jest dla Ciebie.
Ponadto, w liście zastosowano zasadę negatywnej wiarygodności. Zaczyna się od tego,
czego na pewno się z niego nie dowiesz.
List kończy się silną ofertą. Trudno jest ją odrzucić.
Drogi Czytelniku,
Jeśli lista, na której znajdowało się Twoje imię może być jakimkolwiek wyróżnikiem to w
takim razie nie jest to pierwsza ani ostatnia oferta prenumeraty, jaką otrzymujesz.
Szczerze mówiąc, Twoje wykształcenie oraz przychody wyróżniają Cię spośród
większości ludzi i czynią Cię interesującym klientem dla różnych ofert począwszy od
czasopism a skończywszy na funduszach inwestycyjnych.
Bez wątpienia „słyszałeś już wszystko”, jeśli chodzi o obietnice i oferty specjalne. Nie
będę, więc przedstawiał tutaj jeszcze jednej z nich.
Nie zamierzam też obrażać Twojej inteligencji.
Jeśli wykupisz prenumeratę Newsweeka to zapewne nie staniesz się szybko bogaty. Nie
rzucisz na kolana swoich znajomych celnymi uwagami i ciętymi ripostami po
przeczytaniu pierwszego numeru Newsweeka (Twoje umiejętności konwersacyjne
wzbogacą się dzięki lepszemu poznaniu tego, co kieruje naszym światem, i to wszystko.
Dowcip i inteligencja nie są darami, które dają czasopisma). Jeśli więc w trakcie
prenumeraty osiągniesz zaskakujący sukces w jakiejś dziedzinie to będziesz mógł
podziękować jedynie samemu sobie i swojemu szczęściu, na pewno nie Newsweekowi.
Co w takim razie, da Ci Newsweek?
Odpowiedź zależy od tego, jakim typem człowieka jesteś. Jeśli nie interesuje Cię, co
dzieje się poza Twoimi codziennymi sprawami… jeśli szybko zniechęcasz się, jeśli temat
rozmowy wykracza poza Twój dom, Twój samochód albo Twoje ambicje… jeśli zupełnie
nie dbasz o to, co dzieje się w Waszyngtonie albo na Wall Street, w Londynie albo w
Moskwie to zapomnij o Newsweeku. To nie Twoja sprawa.
Jeśli jednak, jesteś typem osoby, która chciałaby nadążać za międzynarodowymi
wydarzeniami, badaniami kosmosu i badaniami nuklearnymi albo sztuką, ale nie jesteś w
stanie poświęcić na te tematu długich godzin… jeśli szczerze interesuje Cię, co dzieje się
z innymi przedstawicielami rasy ludzkiej. Jeśli uważasz, że masz swój udział w
decyzjach, jakie są podejmowane w Waszyngtonie, na Wall Street, w Londynie albo w
Moskwie…
…to Newsweek może być najlepszą inwestycją, jakiej dokonasz na najbliższe tygodnie.
Za jedyne 11 centów tygodniowo, jako prenumerator Newsweeka Twoje zainteresowanie
sprawami tego świata będzie zaspokajane przez dwustu czołowych reporterów. Każdego
tygodnia poznasz najbardziej znaczące informacje, jakie opisują w swoich
korespondencjach.
Dostaniesz fakty. Bez żadnej stronniczości. Bez żadnych zniekształceń. Szanujemy Twoje
prawo do własnej opinii.
Jeśli chodzi o informacje ze sceny politycznej, w najbliższym czasie przeczytasz o
następujących tematach:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]