Ale urwał! - Andrzej Bubrowiecki(2), V2 DLA CIEBIE

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten darmowy ebook zawiera fragmentpełnej wersji pod tytułem:Ale urwał!Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutajDarmowa publikacja dostarczona przezZloteMysli.plNiniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylkoi wyłšcznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione sš jakiekolwiekzmiany w zawartoci publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży,zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myli.Š Copyright by Wydawnictwo Złote Myli & Andrzej Bubrowieckirok 2010Data: 23.11.2010Tytuł: Ale urwał! fragment utworuAutor: Andrzej BubrowieckiProjekt okładki: Janusz SkierkowskiRedakcja: Magdalena Michalak, Sylwia FortunaWydawnictwo Złote Myli sp. z o.o.ul. Daszyńskiego 544-100 GliwiceWWW: www. ZloteMysli.plEMAIL: kontakt@zlotemysli.plAutor oraz Wydawnictwo Złote Myli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tejksišżce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorš jednak żadnej odpowiedzialnociani za ich wykorzystanie, ani za zwišzane z tym ewentualne naruszeniepraw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myli nie ponoszšrównież żadnej odpowiedzialnoci za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystaniainformacji zawartych w ksišżce.Wszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.Spis treciWstęp.....................................................................................7Obszary, w jakich funkcjonujemy..........................................11Obszar duchowy...............................................................12Obszar mentalny...............................................................14Obszar emocjonalny.........................................................18Obszar fizyczny.................................................................24Kiedy uczenie się może być problemem...............................29Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się.........................41Test okrelajšcy dominujšce systemy reprezentacji(hierarchię zmysłów).........................................................42Test okrelajšcy dominujšcš półkulę mózgowš.................47Dominujšce style uczenia się............................................51Warunki rodowiskowe, fizyczne i społeczne....................55rodowisko sprzyjajšce uczeniu się..................................57Teoria inteligencji wielorakiej.................................................59Test okrelajšcy rodzaje inteligencji..................................59Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji.....63Skuteczna strategia uczenia się...........................................71Etap I. Przygotowanie.......................................................73Etap II. Lektura właciwa..................................................78Etap III. Kolejne powtórki..................................................84Flow radosny stan uczenia się.....................................101Uczenie się przy muzyce....................................................107Uczenie się równoległe.....................................................109Jak uczyć się jednoczenie dwóch rzeczy?.....................109Jak słuchać na wykładach...................................................113Dieta dla uczšcego się mózgu............................................117Uwagi ogólne o diecie.....................................................120Codzienne ładowanie akumulatorów................................121Ochrona umysłu przed złymi emocjami...........................123Negatywne oddziaływanie mass mediów........................124Odpowiednie towarzystwo...............................................125Sztuka wybaczania.........................................................126Postawa wdzięcznoci....................................................127Dlaczego warto rozwijać kreatywnoć................................129Idea killers....................................................................133Iloraz inteligencji twórczej...................................................137Codzienny trening kreatywnoci.........................................141Etapy kreatywnego mylenia..............................................149Znaczenie percepcji............................................................157ZWI, czyli Zalety, Wady i to, co Interesujšce...................159Mylenie lateralne...............................................................163Zasada pierwsza.............................................................164Zasada druga..................................................................165Zasada trzecia................................................................167Zasada czwarta...............................................................168Zasada pišta...................................................................170Wybrane techniki mylenia kreatywnego............................171Technika przypadkowego bodca...................................171Prywatna burza mózgów.................................................172Technika analogii.............................................................173Gospodarowanie czasem...................................................177Ustalanie priorytetów.......................................................179Podsumowanie...................................................................181Podstawowe zasady dla posiadacza uczšcego się umysłu........................................................................................181Bibliografia..........................................................................185Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :: kliknij po więcejRRRooozzzpppoooznznznawawawanananiiieee wwwłłłasnasnasnegegegooo stststyyyllluuu uuuczenczenczeniiiaaasisisięęęKażdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszysposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonejspecyfice całej osobowoci. Inaczej mówišc, każdy z nas ma swojemocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinienwykorzystywać w procesie nauki. Większoć szkolnychniepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodnoć stylów uczenia sięniestety nie jest uwzględniana w dominujšcych w szkole programachnauczania. Większoć z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w takisam sposób myleli i postępowali.Istnieje bardzo wiele metod okrelania stylu nauki. Jednšz najbardziej wyczerpujšcych i funkcjonalnych jest ta, któršproponujš profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns Universityw Nowym Jorku. Uważajš oni, że nasz styl uczenia się zależy odkombinacji następujšcych czynników:.W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacjeczy najłatwiej uczymy się, patrzšc, słuchajšc, poruszajšc się?.W jaki sposób porzšdkujemy i przetwarzamy informacjeczy dominuje prawa czy lewa półkula?.Jakie warunki rodowiskowe, fizyczne i społeczne pomagajš namw przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej5Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :: kliknij po więcejodkrywania własnego stylu uczenia się jest uwzględnienie założeńteorii inteligencji wielorakiej propagowanej przez HowardaGardnera, profesora pedagogiki z Harvardu. Zakłada ona, że każdyczłowiek ma co najmniej siedem różnych typów inteligencji,a prawie każdy jest szczególnie uzdolniony w jednym lub w dwóchobszarach. Rozpoznanie dominujšcych rodzajów inteligencjipozwala na uwzględnienie zwišzanych z nimi umiejętnociw tworzeniu osobistego modelu uczenia się. Poniżej znajdujš siętesty wraz z opisami wyników, które ułatwiš Ci, zgodniez powyższymi sugestiami, okrelenie własnego stylu nauki.Test okrelajšcy dominujšce systemyreprezentacji (hierarchię zmysłów)W każdym pytaniu wybierz jednš, najbliższš Ci odpowied.Najbardziej lubisz zajęcia, na których:a) prowadzšcy robi wykład, możesz zadawać pytania i dyskutować;b) robisz notatki i rysunki, oglšdasz plansze lub slajdy;c) robisz eksperymenty, projekty, bierzesz udział w scenkach, odtwarzasz role.Przekazujšc wiedzę komu innemu:a) demonstrujesz co, mocno gestykulujesz, poruszasz się;b) objaniasz wszystko werbalnie, zachęcasz do zadawania pytańi dyskusji;6Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :: kliknij po więcejc) pokazujesz ilustracje, wykresy i rysunki, krótko je wyjaniajšc.Gdy masz czas wolny, najchętniej:a) słuchasz muzyki, audycji radiowych lub audiobooków;b) oglšdasz film, czytasz ksišżkę, przeglšdasz czasopisma;c) uprawiasz sport, idziesz na spacer, konstruujesz co.Jakie filmy lubisz najbardziej:a) z szybkš akcjš, dynamicznymi scenami, filmy dokumentalne,o sporcie;b) z dużš liczbš rozbudowanych dialogów, historyczne, faktograficzne;c) kostiumowe, krajoznawcze, przyrodnicze.Kiedy spotykasz nowš osobę, najpierw zwraca Twojš uwagę:a) jej wyglšd (uroda, ubiór);b) zachowanie (sposób poruszania się, gestykulacja);c) ton głosu.Gdy wchodzisz do nieznanego Ci pomieszczenia, w pierwszej kolejnoci:słyszysz rozmowę i inne dwięki;skupiasz się na tym, jak się tu czujesz;zwracasz uwagę na kolory, przedmioty, architekturę.Po spotkaniu z nowo poznanš osobš najlepiej pamiętasz:a) co robilicie, jak się zachowywała;7Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl