Ale urwal Techniki blyskawicznego przyswajania wiedzy e 012d, e

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Ten darmowy ebook zawiera fragmentpełnej wersji pod tytułem:„Ale urwał!”Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,kliknij tutajDarmowa publikacja dostarczona przezWydawnictwo Złote Myśli sp z.o.oNiniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylkoi wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiekzmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-sprzedaży, zgodnie zregulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.© Copyright by WydawnictwoZłote Myśli&Andrzej Bubrowieckirok 2010Data: 23.11.2010Tytuł: Ale urwał! – fragment utworuAutor: Andrzej BubrowieckiProjekt okładki: Janusz SkierkowskiRedakcja: Magdalena Michalak, Sylwia FortunaWydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.ul. Daszyńskiego 544-100 GliwiceWWW:www. ZloteMysli.plEMAIL:kontakt@zlotemysli.plAutor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tejksiążce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszeniepraw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-stania informacji zawartych w książce.Wszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.Kup książkęSpis treściWstęp.....................................................................................7Obszary, w jakich funkcjonujemy..........................................11Obszar duchowy...............................................................12Obszar mentalny...............................................................14Obszar emocjonalny.........................................................18Obszar fizyczny.................................................................24Kiedy uczenie się może być problemem...............................29Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się.........................41Test określający dominujące systemy reprezentacji(hierarchię zmysłów).........................................................42Test określający dominującą półkulę mózgową.................47Dominujące style uczenia się............................................51Warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne....................55Środowisko sprzyjające uczeniu się..................................57Teoria inteligencji wielorakiej.................................................59Test określający rodzaje inteligencji..................................59Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji.....63Skuteczna strategia uczenia się...........................................71Etap I. Przygotowanie.......................................................73Etap II. Lektura właściwa..................................................78Etap III. Kolejne powtórki..................................................84„Flow” — radosny stan uczenia się.....................................101Uczenie się przy muzyce....................................................107Uczenie się „równoległe”.....................................................109Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?.....................109Jak słuchać na wykładach...................................................113Dieta dla uczącego się mózgu............................................117Uwagi ogólne o diecie.....................................................120Codzienne „ładowanie akumulatorów”................................121Ochrona umysłu przed złymi emocjami...........................123Negatywne oddziaływanie mass mediów........................124Kup książkęOdpowiednie towarzystwo...............................................125Sztuka wybaczania.........................................................126Postawa wdzięczności....................................................127Dlaczego warto rozwijać kreatywność................................129„Idea killers”....................................................................133Iloraz inteligencji twórczej...................................................137Codzienny trening kreatywności.........................................141Etapy kreatywnego myślenia..............................................149Znaczenie percepcji............................................................157ZWI, czyli Zalety, Wady i to, co Interesujące...................159Myślenie lateralne...............................................................163Zasada pierwsza.............................................................164Zasada druga..................................................................165Zasada trzecia................................................................167Zasada czwarta...............................................................168Zasada piąta...................................................................170Wybrane techniki myślenia kreatywnego............................171Technika przypadkowego bodźca...................................171Prywatna burza mózgów.................................................172Technika analogii.............................................................173Gospodarowanie czasem...................................................177Ustalanie priorytetów.......................................................179Podsumowanie...................................................................181Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”........................................................................................181Bibliografia..........................................................................185Kup książkęAle urwał! :: Andrzej Bubrowiecki::Złote MyśliRozpoznawanie własnego stylu uczeniasięKażdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszysposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonejspecyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swojemocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinienwykorzystywaćw procesienauki.Większośćszkolnychniepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia sięniestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programachnauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w takisam sposób myśleli i postępowali.Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jednąz najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którąproponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns Universityw Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy odkombinacji następujących czynników:●W j a ki s p o s ó b n a j ł a t w i e j pr z y s w a j a m y i n f or m a c j e —czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?●W j a ki s p o s ó b p o r z ą d k u j e m y i pr z e t w a r z a m y i n f o r -m a c j e — czy dominuje prawa czy lewa półkula?●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają namw przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej5Kup książkę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl