Album Nr.02 - Katastrofa TU154M, Smoleńsk
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Date
Smoleńsk - katastrofa Tu154M
10.04.2010
Samolot trójsilnikowy, o konstrukcji duralowej, półskorupowej. Skrzydła o skosie +35°, zbiorniki paliwa w skrzydłac h. Wyposażony do lotów bez
widoczności, podwozie chowane, trójwózkowe, z kołem przednim. Załogę stanowi dwóch pilotów, nawigator i mechanik pokładowy.Tu-154 (ros. Ту-154)
oznaczenie NATO Careless – pasażerski samolot średniego zasięgu, produkcji radzieckiej, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Tupolewa.Samoloty
Tu-154 zostały wycofane z PLL LOT, jednak dwie maszyny typu Tu-154M Lux znajdowały się na wyposażeniu 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa
Transportowego
jako
samoloty
do
przewozu
władz
państwowych.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Właśnie ten egzemplarz, o numerze bocznym 101, rozbił się 10 kwietnia koło lotniska w
Smoleńsku. Samolot eksploatowany był przez 36.Specjalny Pułk Lotnictwa
Transportowego, który realizuje loty dla polskich VIP-ów.
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 jeszcze na warszawskim
Okęciu…
Samolot prezydencki o numerze bocznym 101 zostały wyprodukowany i zakupiony w
Związku Radzieckim w 1990 roku. W ciągu 20 lat służby przeszedł 3 remonty generalne. Po
ostatnim mógł wylatać 7500 godzin. Wylatał zaledwie 140.Samolot nie był
najnowocześniejszą konstrukcją, ale jego stan techniczny nie mógł budzić niczyich
zastrzeżeń. Po powrocie z Rosji, przeszedł w Polsce szczegółowy przegląd techniczny -
zgodnie z procedurami 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Samolot prezydencki Tu-154, który rozbił się w katastrofie
w Smoleńsku. Fot. PAP/Radek Pietruszka
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 jeszcze na warszawskim
Okęciu…
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Samolot prezydencki Tu-154, który rozbił się w katastrofie
w Smoleńsku.
Treść
Samolot prezydencki Tu-154, który rozbił się w katastrofie
w Smoleńsku.
Date
Smoleńsk - katastrofa Tu154M
10.04.2010
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Prezydencki Tu-154M Nr. Boczny 101 na lotnisku
w Bagram. Lato 2007/ fot. Marcin Ogdowski
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 w powietrzu
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 startuje
Treść
Rządowy Tu-154M Lux, nr 102 jeszcze na warszawskim Okęci.
Aktualnie w remoncie w Samarze
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Maszyna o numerze 102. Ten egzemplarz w chwili obecnej
przechodzi remont w Rosji. Fot. Tomasz Hens
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 na lotnisku
Date
Smoleńsk - katastrofa Tu154M
10.04.2010
Typ
Nr seryjny
Nr boczny
Jednostka
Wyprod.
Dostar.
Rem. GÅ‚.
Wycof.
Uwagi
Tu-154M
90A-837
101 36 splt
29.06.90
12.07.90
10.04.10
1) więcej
Tu-154M
90A-862
102 36 splt
25.12.90
??.09.94
2)
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Prezydencki Tu-154M-Ogon samolotu
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 na lotnisku
Według listy, rozkład miejsc w prezydenckim samolocie miał wyglądać tak:
Salon I:
Lech Kaczyński i Maria Kaczyńska
Salonik II:
ostatni prezydent II RP Ryszard Kaczorowski, wicemarszałkowie Sejmu
Krzysztof Putra i Jerzy Smajdziński, wicemarszałek Senatu Krystyna Bochenek, szef
Kancelarii Prezydenta Władysław Stasiak, szef BBN Aleksander Szczygło. (Na liście
osób, które miały siedzieć w tym saloniku był również minister z Kancelarii Prezydenta
Jacek Sasin, który ostatecznie nie poleciał prezydenckim samolotem).
Salonik III:
minister z Kancelarii Prezydenta Mariusz Handzlik, wiceminister spraw
zagranicznych Andrzej Kremer, wiceszef MONStanisław Komorowski, wiceminister
kultury Tomasz Merta, szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. Franciszek
Gągor, sekretarz Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa Andrzej Przewoźnik,
poseł Maciej Płażyński, szefowa klubu PiS Grażyna Gęsicka, Mariusz Kazana z MSZ,
ordynariusz polowy Wojska Polskiego bp. gen. dyw. Tadeusz Płoski, prawosławny
ordynariusz Wojska Polskiego abp gen. bryg. Miron Chodakowski, p.o. naczelnego
kapelana ewangelickiego WP ks. płk Adam Pilch, dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych RP gen. broni Bronisław Kwiatkowski, dowódca Sił Powietrznych RP gen. broni pil. Andrzej Błasik, dowódca Wojsk L
Pozostali pasażerowie siedzieli w ostatniej części samolotu.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Lech i Maria Kaczyńscy siedzieli w saloniku prezydenckim, tuż za kabiną
pilotów. Za nimi: Ryszard Kaczorowski, Krzysztof Putra, Jerzy Smajdziński,
Krystyna Bochenek.
Treść
Rozmieszczenie pasażerów w samolocie Rządowym na
wylot do Katynia w dniu 10.04.2010
Tupolew Tu-154M Lux o numerze bocznym 101, który rozbił się w
Smoleńsku, nie był latającym wrakiem. Z generalnego remontu w
Rosji wrócił 23 grudnia 2009 roku.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Tu 154M (Tu-164) - wersja z oszczędniejszymi silnikami D-30KU-154, o
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 na lotnisku
wydłużonym zasięgu.06 June 2007 - Brussels National
Date
Smoleńsk - katastrofa Tu154M
10.04.2010
1)
utracony w katastrofie
2) odkupiony od PLL LOT gdzie latał jako SP-LCO
Wymiary i osiÄ…gi
Parametr / Wersja samolotu
Tu-154M
47,9
11,4
37,55
201,5
180
54 000
102 000
235
950
11 000
długość [m]
wysokość [m]
rozpiętość [m]
powierzchnia nośna [m²]
ilość pasażerów
masa własna [kg]
maksymalna masa startowa [kg]
prędkość minimalna [km/h]
prędkość maksymalna [km/h]
pułap maksymalny [m]
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Prezydencki Tu-154M Nr. Boczny 101 Parametry
techniczne
Treść
Dziękujemy
Pierwszy z dwóch Tu-154M Lux z 36. SPLT poleciał na remont do Samary. Pojawiły się w związku z tym spekulacje, iż zakład nie będzie w stanie
wywiązać się z zadania, samolot pozostanie nie odebrany, a jego rolę przejmą wydzierżawione Embraery 175... /
Zgodnie z kontraktem z 9 kwietnia 2009, oba rządowe Tu-154M mają zostać poddane remontowi i modyfikacjom, by służyć lotom z ważnymi
politykami przez kolejnych 5 lat. Takie zobowiązanie, akceptując warunki przetargu, wzięły na siebie MAW Telecom International i Polit-Elektronik
(reprezentant przemysłu rosyjskiego), podpisując z Departamentem Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON kontrakt o wartości aż 69,637 mln
zł.Kontrakt obejmuje remont główny i przedłużenie resursu technicznego i modyfikację obu rządowych Tu-154M Lux (oryginalnie miały być
wycofane z eksploatacji w okresie 2008-2010), remont główny 8 silników D-30KU, remont główny silnika TA-6A oraz remont agregatów
zapasowych z apteczek technicznych samolotów.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 startujedo remontu
w Samarze. Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz
Treść
Rządowy Tu-154M Lux, nr 101 Wnętrze samolotu
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
Maszyna o numerze 101.
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 lÄ…duje
Date
Smoleńsk - katastrofa Tu154M
10.04.2010
W sobotniej katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem zginęły dwie studentki warszawskich uczelni - Justyna Moniuszko z
Politechniki Warszawskiej i Natalia Januszko ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Obie były stewardessami TU-154 M.
Justyna Moniuszko 25 letnia studentka Politechniki Warszawskiej
Wydziału Mechaniki, Energetyki i Lotnictwa na kierunku lotnictwo.
Barbara Maciejczyk
, 29 LETNIA ABSOLWENTKA STUDIUM
ZARZÄ„DZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI.
Temat
Załoga samolotu rządowego TU154
Temat
Załoga samolotu rządowego TU154
Treść
Ostatni lot Justyny Moniuszko(25 lat)
Treść
Natalia Januszko (23 lata); Barbara Maria Maciejczyk(29 lat).
Temat
Załoga samolotu rządowego TU154
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Kpt. pil. Arkadiusz Protasiuk(36 lat); Mjr Robert Karol Grzywa(36 lat);
Treść
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 102 lÄ…duje
Porucznik Artur Ziętek(32 lata); Chorąży Andrzej Michalak(37 lat)
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Temat
Smoleńsk 10.04.2010 r.
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 lÄ…duje
Treść
RzÄ…dowy Tu-154M Lux, nr 101 Kokpit
[ Pobierz całość w formacie PDF ]