Alina Naruszewicz-Duchlińska - Nienawiść w czasach internetu, Hejt w Internecie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->SPIS TREŚCII. WSTĘPII. HEJTING – OGÓLNACHARAKTERYSTYKA ZJAWISKAIII. UWARUNKOWANIA I PRZYCZYNYAgresjaFrustracjaNarzekanie jako przejaw polskościi rodzaj normy komunikacyjnejDążenie do pozyskania uwagiAnonimowość i brak konsekwencjiBrak tradycyjnej hierarchiiJa – wy – oniNegacja normZmiany kulturoweModa medialnaIV. NAJPOPULARNIEJSZE OBIEKTYATAKÓWPrzynależność partyjna/popieraniepoglądów określonej partii:Wyborcy głosujący na danych politykówBycie politykiemZnani politycyPolskość„Polaczki” i „polactwo”/„polaczkostwo”EmigracjaInne narodyReligiaFinanseSeksualnośćCechy umysłu oponenta/obiektuodniesieniaWiejskie pochodzenieBraki w wykształceniu i błędy językoweStronniczość i brak profesjonalizmumediów i dziennikarzyZnane osobyV. GŁÓWNE CECHY JĘZYKOWEVI. PODSUMOWANIEVII. LITERATURAI. WSTĘPObecnie trudno wyobrazić sobie świat bezInternetu. Początkowe obawy dotyczącealienacji, którą miałby powodować, ustąpiłypotem zachwytowi i oczarowaniu jegomożliwościami. Jednak po euforycznymokresie, kiedy jawił się utopijnie jako idealnapłaszczyzna jednocząca ludzi i ułatwiająca imżycie, znów dostrzega się jego wady – naprzykład bezprawne pozyskiwanie danychosobowych i ich wykorzystywanie w celuinwigilacji użytkowników sieci. Idyllicznyobraz „nowego wspaniałego świata” zakłócająnie tylko cyberprzestępcy, ale też przeciętniinternauci, którzy ośmieleni anonimowościąi brakiem dotkliwych konsekwencji swoichantyspołecznych zachowań, przemieniają sięwsurowychkrytykówwszystkichi wszystkiego.Osoby wyrażające skrajnie negatywnei z reguły pozbawione merytorycznegouzasadnienia opinie[1]są najczęściej określanejako hejterzy[2]. Nie są pasywnymi odbiorcamiprzekazywanychtreści.Wpływająnaprzestrzeńkomunikacyjną,wktórej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]