Albrecht Karl - inteligencja praktyczna. sztuka i nauka zdrowego rozsądku pełna wersja, ! EBOOKI, A, Albrecht Karl

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
4
S
PIS TREŚCI
4U
LEPSZANIE OPROGRAMOWANIA UMYSŁOWEGO

CZĘŚĆ
1. R
OZWIJANIE ELASTYCZNOŚCI UMYSŁOWEJ
95
Czy jesteś wyrobem gotowym?
95
Myślenie dynamiczne i archaiczne
99
Być może jesteś intelektualnym burakiem…
99
Paradoks kreatywności
103
„Umysł początkującego”: niewinność i pokora
106
Skala pleksowości
108
Nie ma prawdy. Jest tylko Twoja prawda, jego prawda, jej prawda,
ich prawda…
112
Jak nauczyłem się nie wdawać w dyskusje
118
Nowy sposób myślenia o opiniach
123
Trzy zwroty pomagające utrzymać otwarty umysł
125
5U
LEPSZANIE OPROGRAMOWANIA UMYSŁOWEGO

CZĘŚĆ
2. N
AUKA AFIRMATYWNEGO MYŚLENIA
129
Sprzątanie strychu: odkażanie umysłu
130
„Cenzura”: ograniczanie dostępu do własnych myśli
131
Odporność na akulturację alias „wykrywacz kitu”
137
Oczyść swój umysł — spraw sobie „medialny post”
140
Przemyśl swoje postawy
144
Postawa wdzięczności
148
Postawa obfitości
150
Praktyczny altruizm
151
Medytacja, filmy wewnętrzne i afirmacje
154
6U
LEPSZANIE OPROGRAMOWANIA UMYSŁOWEGO

CZĘŚĆ
3. K
SZTAŁTOWANIE NAWYKÓW
ZDROWEGO KORZYSTANIA Z JĘZYKA
157
Język jako oprogramowanie umysłowe: mówisz to, co myślisz
158
Jak język „pakuje” Twoje myśli
163
Wyciąganie pochopnych… pomyłek: myślenie wnioskujące
169
Język „czysty” i „skażony”: strategie sprzyjające semantycznej jasności
172
Wyrażenia, które możesz wyrzucić ze swego słownika
175
Rozmowy z samym sobą: uporządkowanie dialogu wewnętrznego
177
Język dowcipów
179
S
PIS TREŚCI
5
7U
LEPSZANIE OPROGRAMOWANIA UMYSŁOWEGO

CZĘŚĆ
4. P
RZYWIĄZYWANIE WARTOŚCI DO MYŚLI
181
Masz mnóstwo świetnych pomysłów? (Prawie każdy je ma)
182
Wyleciało mi to z głowy (jak prawie wszystko)
183
Zakładka do Twojej pamięci
187
Największe narzędzie wspomagające myślenie,
jakie kiedykolwiek wynaleziono
187
Myślenie obrazami
191
Czy jesteś osobą na tak, czy na nie?
192
Zasada PIN: chroń pomysły
194
Korzystanie z magicznego inkubatora
196
Nieszablonowe myślenie: wykraczanie poza utarte szlaki
201
8M
EGAUMIEJĘTNOŚĆ
1. M
YŚLENIE

BIWERGENCYJNE

209
Myślenie dywergencyjne a konwergencyjne: oś D-K
211
Świadomość procesu: kierowanie „punktem zwrotu”
213
Syndrom grupowego myślenia: zmowa prowadząca do porażki
218
Burza mózgów: częściej się o niej mówi, niż stosuje
224
Kreatywność w praktyce
227
9M
EGAUMIEJĘTNOŚĆ
2. M
YŚLENIE

HELIKOPTEROWE

231
Myślenie abstrakcyjne a konkretne: oś A-C
232
Wizjoner i realizator: obydwaj są potrzebni
233
Łączenie kropek: żeby je połączyć, najpierw musisz je widzieć
237
Ogarnianie większej całości: tworzenie map myślowych
240
Wyjaśnianie większej całości: stosowanie języka konceptualnego
244
10 M
EGAUMIEJĘTNOŚĆ
3. M
YŚLENIE

INTUICYJNO
-
LOGICZNE

249
Myślenie logiczne a intuicyjne: oś L-I
251
Style myślenia
253
Myślenie sekwencyjne: docenienie umiejętności logicznych
259
Zaufać przeczuciom: docenić zdolności intuicyjne
262
Umysł zen: uskrzydlenie i uważna obecność
264
6
S
PIS TREŚCI
11 M
EGAUMIEJĘTNOŚĆ
4.
M
YŚLENIE

INSTYNKTOWNO
-
RACJONALNE

271
Myślenie racjonalne a emocyjne: oś R-E
272
Najpierw decydujemy, a potem uzasadniamy:
wyjaśnienie irracjonalnego myślenia
276
Wszyscy jesteśmy neurotykami i nic w tym złego
282
Pięć lęków pierwotnych: psychologia zagrożenia
284
Reakcja na bodziec: co nas wyprowadza z równowagi?
289
Emocje a zdrowie: zaburzenia psychosomatyczne
294
Czy potrafisz się zmobilizować? „Punkt marynarza Popeye’a”
296
12 J
AK ZOSTAĆ EKSPERTEM OD
ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
303
Zapomnij o „pięciu krokach”
304
Heurystyczne (alias naturalne) rozwiązywanie problemów
305
Pięć stref umysłu
307
Proces szybkiego rozwiązywania problemów
309
13 P
ROGRAMOWANIE SUKCESU
.
J
AK OSIĄGNĄĆ POŻĄDANE
REZULTATY
315
Wykorzystaj zdobytą wiedzę
317
Filmy wewnętrzne: kto jest producentem historii Twojego życia?
318
Programowanie alfa: produkcja filmów swoich marzeń
319
Koło życia: inwentura wiedzy i życiowe priorytety
322
AO
DPOWIEDZI NA ZADANIA
325
B
50
WSKAZÓWEK DLA
LEPSZEGO MYŚLENIA
331
CG
LOSARIUSZ INTELIGENCJI PRAKTYCZNEJ
335
DK
ODEKS INTELIGENTNEGO
DYSKURSU
347
EN
AUCZ SIĘ MEDYTOWAĆ W
RAMACH

JEDNEJ

LEKCJI
.
M
ANTRA HARWARDZKA
349
3
CZYM JEST INTELIGENCJA
PRAKTYCZNA?
„…Jeśli już raz zaczniemy myśleć, nikt nie zagwarantuje nam, dokąd nas to
myślenie zaprowadzi, ale jedno jest pewne: dla wielu celów, obiektów
i instytucji nadeszła ostatnia godzina. Każdy myśliciel stawia jakąś część
pozornie stabilnego świata w stanie zagrożenia, a nikt nie jest w stanie
dokładnie przewidzieć, co pojawi się w zamian”.
— John Dewey (amerykański pedagog)
SWEGO CZASU KRĄŻYŁA PO INTERNECIE PEWNA HISTORIA
, która szybko urosła
do rangi przypowieści — jeśli nie legendy — o nieszczęśliwym wypadku murarza
pracującego przy naprawie dachu kilkupiętrowego budynku. Wypełniając
formularz ubezpieczeniowy, próbował on zbagatelizować zdarzenie i w rubryce
z pytaniem: „Co było bezpośrednią przyczyną wypadku?” napisał krótko:
„Błędna ocena sytuacji”. Kiedy zażądano od niego pełnego i szczegółowego
opisu wypadku, opowiedział historię, która faktycznie każe zastanowić się nad
znaczeniem zdrowego rozsądku.
Zgodnie z relacją murarza, w dniu wypadku zajmował się on naprawą ce-
glanego komina na dachu czteropiętrowego budynku. Po skończeniu naprawy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl