Alain Briot fotografia artystyczna. od inspiracji do obrazu full version, FOTO PORADY, fotografia Cyfrowa ksiazka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Idź do
Fotograa artystyczna.
Od inspiracji do obrazu
• Spis treści
Autor:
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-2764-6
Tytuł oryginału
Format: 200×230, stron: 368
Katalog książek
katalog
Twój koszyk
Znajdź swój własny styl fotografowania – opanuj sztukę zachwycania obrazem!
• Jak tworzyć magiczne kompozycje w kolorze?
• Jak malować światłem niepowtarzalne kadry?
• Jak komponować ujęcia w czerni i bieli?
Zdjęcie tylko wówczas może mieć wartość artystyczną, jeśli można w nim dostrzec rękę twórcy.
Alain Briot
Posiadanie dobrej lustrzanki i wiedza o tym, jak robić perfekcyjne zdjęcia, to za mało, by z amatora
fotograi wyłonił się prawdziwy artysta. Jak w każdej dziedzinie, także i tu spotkamy zarówno
kreatywnych, oryginalnych twórców, jak i dobrych rzemieślników, których prace wprawdzie nie
wzbudzają jakichkolwiek zastrzeżeń, ale także i żadnych emocji. Fotograa to w końcu coś więcej
niż tylko sztywna lista żelaznych reguł i utartych prawideł, których należy się trzymać – to sztuka
przemawiania i poruszania językiem obrazu. Można zatem opanować do perfekcji zasady kompozycji,
ekspozycji czy oświetlenia, ale w mistrzowskich ujęciach chodzi głównie o to, jak fotograf posługuje
się kolorem, światłem czy kontrastem. To sposób, w jaki skomponowane są konkretne zdjęcia,
sprawia, że albo zapadają w pamięć odbiorców i uchodzą za artystyczne, albo wydają się po
prostu nudne i banalne...
To nie będzie kolejna książka o tym, jak robić dobre technicznie zdjęcia. To przede wszystkim
podręcznik, który wprowadzi świeże spojrzenie, zaczerpnięte z różnych dziedzin sztuk wizualnych,
oraz zaprosi Cię do świata nowych, fascynujących sposobów tworzenia niepowtarzalnych
fotograi. Alain Briot uświadomi Ci, jak wiele czynników związanych z kompozycją obrazu,
tradycyjnie pomijanych w fotograi, może mieć wpływ na magię danego ujęcia. Nauczysz się
inaczej postrzegać kolor oraz wzajemne zależności pomiędzy jego trzema składowymi –
nasyceniem, barwą i jasnością.
Przeczytasz na temat doboru światła, wyboru między wielobarwnością a czernią i bielą oraz
kształtowania niuansów skali szarości. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób praca
nad kompozycją pozwala ukształtować własny, niepowtarzalny styl. Znajdziesz tu także wiele
informacji ułatwiających zapanowanie nad wszystkimi elementami obrazu, które decydują o jego
artyzmie. Wreszcie, nauczysz się używać sporego zestawu narzędzi ułatwiających tworzenie
lepszych zdjęć i korzystać z praktycznych rozwiązań typowych problemów z fotograami.
Podejdź kreatywnie do fotograi – niech Twoje zdjęcia nabiorą prawdziwego artyzmu!
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2010
Spis treści
Przedmowa
Wst
p
1
O kompozycji
17 Sztuka, fakty i fotograi a krajobrazowa
19 Różnice dzielące kompozycję zdjęć dokumentalnych i artystycznych
20 Fotograi a ma się znakomicie!
Cz
A: Aparat fotografi czny a wzrok człowieka,
czyli o ró
nicach w postrzeganiu
wiata
2
Nauczy
si
widzie
jak… aparat
27 O aparatach fotograi cznych i sztuce
27 Dobry aparat to dobre fotograi e
27 Sprawa i ltrów
28 Modyi kacje materiału zarejestrowanego przez aparat
29 Różnice w jakości wydruku
32 Odbitka, głupcze!
32 Powinienem był wiedzieć…
33 Artysta i jego narzędzia
35 To tylko kwestia czasu
3
Obiektywem i okiem
37 Różnice pomiędzy fotograi ą a rzeczywistością
37 Dwa rodzaje różnic
37 Aparat widzi tam, gdzie wzrok nie sięga?
46 Dusza fotograi i
50 Podsumowanie
 Spis treści
5
Cz
B: Nowe reguły kompozycji
Malowanie
wiatłem
55 Najważniejsze składniki
56 Światło i kompozycja
57 W poszukiwaniu idealnego światła
61 Określanie pór wschodu i zachodu słońca
77 Fotografowanie w naturalnym świetle
85 Zmiana jakości światła
114 Doskonalenie umiejętności — warsztaty
115 Podsumowanie
4
Kompozycje w kolorze
117 Widzenie barw
118 Trzy składowe koloru
118 System kolorów Munsella
122 Sterowanie kolorami w Photoshopie
123 Balans kolorów
125 Paleta barw
130 Nasycenie
133 Narzędzia ułatwiające pracę z kolorami
140 Notatki w terenie
142 Kompozycje w kolorze — przykłady
152 Doskonalenie umiejętności — warsztaty
153 Podsumowanie
5
Kompozycje w czerni i bieli
155 Wstęp
155 Czerń i biel to… kolory o jednej zmiennej
155 Widzieć świat, nie widząc barw
156 Fotograi a czarno-biała a sztuka
157 Fotograi a czarno-biała a odstępstwo od rzeczywistości
160 Kolor przeciw czerni i bieli
164 Widzieć w czerni i bieli
169 Przykłady czarno-białych kompozycji
178 Doskonalenie umiejętności — warsztaty
179 Podsumowanie
6
Spis treści
7
Najwa
niejsze składniki dobrej kompozycji
181 Wstęp
181 Najważniejsze aspekty dobrej kompozycji
186 Przykład 1. Nakładające się obiekty:
Monument Valley
188 Przykład 2. Metafory wizualne:
Pomnik w Manzanar
190 Przykład 3. Linie wiodące:
Wydmy piaskowe o wschodzie słońca
192 Przykład 4. Dwa plany:
Brown’s Hole, Dinosaur National Monument
193 Przykład 5. Dwa plany:
Pionowo i poziomo
196 Przykład 6. Kadrowanie i relacje między obiektami:
Chmury nad krainą Nawahów
199 Przykład 7. Kadrowanie i krawędzie:
Kanion w Escalante
Cz
C: Proces twórczy
8
W poszukiwaniu inspiracji
205 Wstęp
205 Indywidualny styl
207 Przykład 1. Miejsce jako źródło inspiracji
207 Muzy
209 Styl życia
210 Przykład 2. Odosobnienie jako źródło inspiracji
211 Nowy sprzęt, nowe gadżety i programy — nowe możliwości
212 Przykład 3. Nastrój jako źródło inspiracji
212 Zostań ekspertem
214 Inspiracje płynące z wnętrza i z zewnątrz
215 Inspiracja to pytanie „dlaczego?”, a nie „jak?”
215 Przykład 4. Wielokrotne wyprawy do ulubionych miejsc
w poszukiwaniu inspiracji
216 Wspomnienia tego, co widziałem i czego doświadczyłem
219 Doskonalenie umiejętności: jak zaprosić muzy
w odwiedziny i pobudzić kreatywność
220 Podsumowanie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl